Ποια-είναι-τα-οφέλη-για-την-υγεία-από-τα-γαλακτοκομικά-προϊόντα

Ποια είναι τα οφέλη για την υγεία από τα γαλακτοκομικά προϊόντα;

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι μια θρεπτική πηγή πρωτεΐνης και ασβεστίου. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τα οφέλη στην υγεία που σχετίζονται με τα γαλακτοκομικά.

Τι είναι τα γαλακτοκομικά;

Κάθε τροφή που παρασκευάζεται από γάλα θηλαστικών θεωρείται γαλακτοκομικό προϊόν. Το αγελαδινό γάλα είναι φυσικά γεμάτο θρεπτικά συστατικά και μέταλλα για να βοηθήσει ένα μωρό αγελάδας να γίνει ενήλικας. Αν και τα περισσότερα γαλακτοκομικά προϊόντα στον κόσμο παρασκευάζονται από αγελαδινό γάλα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί επίσης να περιέχουν γάλα από άλλα ζώα, όπως οι κατσίκες.

Εκτός από το γάλα, ορισμένα κοινά γαλακτοκομικά προϊόντα που καταναλώνονται από τον άνθρωπο περιλαμβάνουν:

  • Τυρί
  • Γιαούρτι
  • Κρέμα
  • Βούτυρο
  • Σκόνη πρωτεΐνης (ορός γάλακτος)

Τα γαλακτοκομικά είναι ένα καυτό θέμα τα τελευταία χρόνια. Η κληρονομιά του ως υγιούς πηγής πρωτεΐνης και ασβεστίου ήταν αδιαμφισβήτητη μέχρι πρόσφατα. Έχουν διεξαχθεί νέες μελέτες σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις του στην υγεία, ιδίως υπό το φως της αυξανόμενης τάσης που ευνοεί τις φυτικές πηγές πρωτεΐνης έναντι των ζωικών πηγών. Υπάρχουν επίσης ηθικές ανησυχίες σχετικά με τη μεταχείριση των αγελάδων, καθώς και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα της βιομηχανίας βοοειδών. Σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε τα στοιχεία που υποστηρίζουν τα οφέλη για την υγεία των γαλακτοκομικών προϊόντων στη διατροφή και ρωτάμε: Αξίζει τον κόπο;

Είναι φυσικό να τρώμε γαλακτοκομικά;

Σχεδόν κάθε πτυχή της σύγχρονης ανθρώπινης ζωής είναι αφύσικη. από τον τρόπο ζωής μας στο περιβάλλον μας. Γιατί πρέπει η διατροφή μας να αποτελεί εξαίρεση; Αυτό που πρέπει να ρωτήσουμε είναι αν τα γαλακτοκομικά είναι πραγματικά καλά για εμάς.

Αλλά για να εξετάσουμε πραγματικά πόσο φυσικά είναι τα γαλακτοκομικά, πρέπει να δούμε τη βιολογία μας. Οι άνθρωποι είναι σε θέση να παράγουν το δικό τους γάλα για τους απογόνους τους, όπως κάθε άλλο θηλαστικό. Ωστόσο, μπορούν να παράγουν γάλα μόνο μέχρι ένα ορισμένο σημείο μετά τη γέννηση (συνήθως ένα χρόνο). Το μωρό τελικά θα απογαλακτίσει το γάλα της μητέρας του και θα καταναλώσει άλλα προϊόντα διατροφής.

Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι άνθρωποι φυσικά σταματούν να παράγουν το πεπτικό ένζυμο που είναι υπεύθυνο για τη διάσπαση του σακχάρου του γάλακτος στην ενήλικη ζωή (δυσανεξία στη λακτόζη). Ως εκ τούτου, μπορεί να υποστηριχθεί ότι τα γαλακτοκομικά είναι αφύσικα για τους ενήλικες να καταναλώνουν, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να τα αφομοιώσουν σωστά.

Πριν από την πρώτη αγροτική επανάσταση πριν από περίπου 10.000 χρόνια, σχεδόν κανείς δεν έπινε γάλα. Οι πρώτοι άνθρωποι που έπιναν γάλα τακτικά ήταν οι πρώτοι αγρότες στη Δυτική Ευρώπη. Ήταν μερικοί από τους πρώτους ανθρώπους που έζησαν με εξημερωμένα ζώα φάρμας, συμπεριλαμβανομένων των αγελάδων. Σήμερα, η κατανάλωση γάλακτος είναι κοινή πρακτική στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, καθώς οι άνθρωποι αυτών των πολιτισμών έχουν προσαρμοστεί ώστε να μπορούν να αφομοιώσουν τη λακτόζη καλά στην ενήλικη ζωή.

Θα μπορούσατε να υποστηρίξετε ότι οι άνθρωποι έχουν όντως εξελιχθεί ώστε να συμπεριλαμβάνουν γαλακτοκομικά στη διατροφή τους καθώς η ανοχή στη λακτόζη είναι ένα γενετικό χαρακτηριστικό. Είτε τα γαλακτοκομικά είναι φυσικά είτε όχι, είναι σημαντικό να εξετάσετε τα πραγματικά οφέλη στη διατροφή σας.

1. Υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά

Το γάλα είναι πλούσιο σε βασικές βιταμίνες και μέταλλα που απαιτούνται για τη διατήρηση της υγείας του οργανισμού όπως:

  • Ασβέστιο
  • Μαγνήσιο
  • Φώσφορος
  • Κάλιο
  • Βιταμίνη Α
  • Βιταμίνη Β1, Β2, Β6 & Β12
  • Βιταμίνη D

Το γάλα είναι επίσης γνωστό ως πλήρης πρωτεΐνη, δηλδή ότι έχει και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζονται στο ανθρώπινο σώμα. Η πρωτεΐνη είναι ένα από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά καθώς απαιτείται για τις φυσιολογικές σωματικές λειτουργίες, όπως η επισκευή των κυττάρων, η ανάπτυξη των μυών και η ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος. Μια δίαιτα πλούσια σε πρωτεΐνη θα βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της μυϊκής απώλειας και θα βελτιώσει τους μηχανισμούς αποκατάστασης των μυών του σώματος μετά την άσκηση.

2. Βελτιωμένη υγεία των οστών

Τα γαλακτοκομικά είναι μια από τις καλύτερες πηγές ασβεστίου που μπορείτε να πάρετε στη διατροφή σας. Το κύριο μέταλλο στα οστά σας είναι το ασβέστιο και η κατανάλωση γαλακτοκομικών μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας των οστών σας. Μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, σε συνδυασμό με τακτική άσκηση με βάρη, θα οδηγήσει σε ισχυρότερα οστά και χαμηλότερη πιθανότητα εμφάνισης οστεοπόρωσης.

3. Μικρότερος κίνδυνος παχυσαρκίας

Η κατανάλωση γαλακτοκομικών έχει συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας σε ορισμένες μελέτες. Αυτό πιστεύεται ότι οφείλεται στην επίδραση της πρωτεΐνης που σας κάνει να αισθάνεστε χορτάτοι, έτσι ώστε να έχετε λιγότερες πιθανότητες να φάτε υπερβολικά και να υπερβείτε την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων σας.

Το CLA στο γάλα είναι επίσης σε θέση να επιταχύνει την απώλεια βάρους, καθώς βοηθά στη διάσπαση του λίπους και αναστέλλει την παραγωγή λίπους. Οι πρώτες αναφορές έδειξαν επίσης μια σχέση μεταξύ των αυξημένων ενδοκυτταρικών επιπέδων ιονισμένου ασβεστίου και του βελτιωμένου μεταβολισμού του λίπους.

4. Μειωμένος κίνδυνος διαβήτη τύπου 2

Τα γαλακτοκομικά μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητές σας να αναπτύξετε διαβήτη τύπου 2. Βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, βελτιώνοντας την ικανότητα του σώματός σας να ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Μπορεί επίσης να είναι μια υγιεινή επιλογή για όσους είναι ήδη διαβητικοί. Εάν η πηγή γαλακτοκομικών έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, μπορεί να είναι μια καλή πηγή θρεπτικών συστατικών χωρίς να επηρεάζει τον συνολικό έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.

Διαβάστε περισσότερα για τα γαλακτοκομικά προϊόντα:

avatar

Πρισίλα Μεγακλίδου

https://paixtiri.gr/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *